De maker van Pokemon
Ook zo nieuwsgierig naar wie de maker van Pokemon is? Als je dit hebt gelezen weet je alles over het ontstaan van het Pokemon verschijnsel.
De maker van pokemon heet Satoshi Tajiri. Hij is het grote mastermind achter de pokemon kaarten, tv serie en film.
Zijn Jeugd:
Satoshi is in Tokio geboren in 1965.
Als kind leefde Satoshi net buiten Tokio. Hij vond het fantastisch om insecten te verzamelen. Hij jaagde op deze enge kruipers in vijvers, velden en bossen.
Kevers waren zijn favorieten. Terwijl de kevers rustig onder stenen sliepen, verzamelde hij ze bij elkaar. Dat verklaard waarom er Pokémon zijn zoals Caterpie en Metapod.
Hij vond het ook erg leuk om krabben en rivierkreeften te zoeken. Dat kun je wel zien aan de Pokémon Crabby en Kingler!
Satoshi ging niet graag naar school. Zijn vader wilde dat hij reparateur van elektrische installaties zou worden, maar Satoshi was daarin totaal niet geïnteresseerd.
Aan het einde van de jaren 70, verdwenen de velden en vijvers waar Satoshi zo van hield.
Er kwamen flats en parkeerplaatsen voor in de plaats. Zijn idee voor Pokémon begon langzaam te ontstaan. Hij wilde de kinderen in die tijd de kans geven om net zoals hij op beestjes te jagen.
Zijn werk:
In 1982, maakte Satoshi samen met zijn vrienden een tijdschrift over spellen. De naam van dit gamemagazine werd Game Freak. Deze naam zie je nog steeds verschijnen als je met een Pokémon spel begint.
Eén van zijn Game Freak vrienden was Ken Sugimori. Ken is degene die alle Pokémon plaatjes heeft getekend.
In 1991, ontdekte Satoshi de Gameboy. Toen hij voor het eerst de linkkabels zag, zag hij een kever daarlangs kruipen. Het Pokémon idee was hiermee ontstaan.
Satoshi ging werken voor Nintendo en kreeg een vriendschap met Shigeru Miyamoto, het talent achter Mario. Satoshi gaf daarom de rivaal van Ash de naam Shigeru (in de Japanse versie van Pokémon).
Satoshi is 6 jaar bezig geweest met het ontwikkelen van Pokémon. In 1996 werd Pokémon uitgebracht in Japan.
Liefhebbers van spelletjes begonnen het Pokémon spel te kopen en vertelden aan iedereen hoe goed het spel was.
Zodra de TV serie begon, en de stripverhalen verschenen, werd Pokémon het meest populaire spel van Japan. Nintendo besloot toen om het spel in het Engels te vertalen en vervolgens het spel over de hele wereld te verspreiden.
In 1997 won Satoshi “De Grote Japanse Softwareprijs”, de “CESA prijs” en de “New Concept Award” voor zijn kindersoftware “Pocket monsters” (Pokémon).
Satoshi heeft een aparte manier van werken: hij vindt het prettig om 24 uur achter elkaar aan zijn spellen te werken, en vervolgens 12 uren te slapen. Vreemde vent… maar wel een Genie!!!